Ειδήσεις και νέα του Αλίμου

Συνεχίζεται η αγιογράφηση στον Ι.Ν. της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (Θεομήτορος)

Συνεχίζεται η αγιογράφηση στον Ι.Ν. της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (Θεομήτορος)

H αγιογράφηση του Ιερού Ναού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Άνω Καλαμάκι (Θεομήτορος) συνεχίζεται. Η αγιογράφηση ξεκίνησε το 2013 από τον χώρο του Ιερού και η φάση αυτή ολοκληρώθηκε το 2015.

Στην παρούσα φάση έχουν ξεκινήσει οι εργασίες αγιογράφησης του Παντοκράτορος στον τρούλο του Ιερού Ναού και στους πλάγιους χώρους του Ιερού.

Το τόσο σημαντικό και σπουδαίο έργο για τον Ναό, έχει αναλάβει ο αγιογράφος Κωνσταντίνος Γιωτάκης με τους συνεργάτες του και o οποίος ασκεί την Ιερά τέχνη της Ορθοδόξου Αγιογραφίας αδιαλείπτως από 30ετίας. Έχει αγιογραφήσει πολλούς Ιερούς Ναούς (Αγ. Φωτεινή, Αγία Κυριακή, Αγίους Αναργύρους και πολλούς άλλους), όπως επίσης έχει ιστορήσει φορητές εικόνες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η μέθοδος που χρησιμοποιεί είναι η τεχνική της υδρυάλου και η οποία ήταν ο σημαντικότερος παράγων που επελέγη ο Κωνσταντίνος Γιωτάκης για την αγιογράφηση του Ιερού Ναού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. 

Η υδρύαλος, πολύ απλοποιημένα θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι άμμος θαλάσσης σε υγρή μορφή ή ρευστό γυαλί. Πρόκειται για υγρό πυριτικό άλας καλίου το οποίο όταν χρησιμοποιηθεί σαν φορέας με ορυκτές αλκαλίμαχες χρωστικές σκόνες, παράγει χρώματα μεγάλης αντοχής, τα υδρυαλοχρώματα, με ματ οπτική εντύπωση αντίστοιχη των ασβεστοχρωμάτων.

Αποτελεί φυσικό προϊόν, πλήρως συμβατό και συγγενές με τα παραδοσιακά οικοδομικά κονιάματα και εφαρμόζεται απευθείας επάνω σε αυτά. Το πλεονέκτημα της υδρυάλου είναι ότι δεν επικάθεται σαν επιφανειακό υμένιο, αλλά απορροφάται σε βάθος χιλιοστών – μέχρι 15 και έως 20 – αντιδρά με το υπόστρωμα και σχηματίζει μία πυριτική δομή, αδιάλυτη στο νερό, σταθερή στο χρόνο, μη κρυσταλλική, που επιτρέπει στον τοίχο να «αναπνέει». Χρώμα και επίχρισμα τοίχου (σοβάς) γίνονται ένα, που σημαίνει ότι σε περίπτωση που πάθει ζημιά ο τοίχος, το χρώμα παραμένει.

Οι εργασίες της αγιογράφησης του Ιερού Ναού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, προχωρούν με αργό ρυθμό λόγω έλλειψης οικονομικής ρευστότητας, αλλά όπως μας τόνισε ο Πατήρ-Νικόλαος, ο ιερέας του Ιερού Ναού, «Βγάζουμε μόνο ένα δίσκο τον χρόνο υπέρ της αγιογράφησης του Ναού, γιατί προέχει η φιλανθρωπία. Δεν επιτρέπεται σήμερον και δεν νοείται στη σημερινή εποχή, να υπάρχουν άνθρωποι που πεινάνε. Προς τούτο και πάντων όλων, προηγείται η φιλανθρωπία»!

Στις μέχρι τώρα παραστάσεις που έχουν ολοκληρωθεί, ξεχωρίσαμε αυτήν της «Ταπείνωσης», όπου απεικονίζονται η Παναγία, ο Χριστός και ο Άγιος Θεολόγος. Τα χρώματα είναι πολύ ζωντανά, τα πρόσωπα πολύ γλυκά και όμορφα και καθόλου αυστηρά.

 

Ελισάβετ Μιτσού