Οι Άνθρωποι του Αλίμου

Η Αλιμιώτισσα διατροφολόγος Κλεοπάτρα Κετσελίδη μιλά στο Alimos Online

Η Αλιμιώτισσα διατροφολόγος Κλεοπάτρα Κετσελίδη μιλά στο Alimos Online

Η Κλεοπάτρα Κετσελίδη, είναι «γέννημα -θρέμμα» Αλιμιώτισσα. Είναι διαιτολόγος -διατροφολόγος και εργάζεται στην ακαδημία μπάσκετ του Ολυμπιακού.

Έχοντας μία αξιόλογη επαγγελματική πορεία, είναι ιδανική ώστε να μας δώσει μικρά tips και συμβουλές για τη διατροφή μας εν μέσω πανδημίας, αλλά και κατά τη διάρκεια του lockdown.

Η Κλεοπάτρα Κετσελίδη μάς μίλησε για το επάγγελμά της, τις ‘παρανοήσεις’ που συχνά το ακολουθούν αλλά και τη ζωή της στον Άλιμο.

Πες μας λίγα λόγια για εσένα.

Έχω γεννηθεί και μεγαλώσει στον Άλιμο. Στα 18 μου έφυγα για να σπουδάσω στη Θεσσαλονίκη Διατροφή και Διαιτολογία στο Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (νυν. Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας), απ όπου αποφοίτησα με άριστα. Πραγματοποίησα ερευνητική διπλωματική εργασία με τίτλο «Η επίδραση της υποθερμιδικής διατροφής, με αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης μέσω συμπληρώματος πρωτεΐνης, στη σύσταση σώματος νεαρών, υπέρβαρων ατόμων», την οποία παρουσίασα σε επιστημονικά συνέδρια και αυτή τη στιγμή είναι under review για να δημοσιευτεί σε διεθνές επιστημονικό περιοδικό. Παράλληλα έχω παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε συνέδρια ως μέλος ερευνητικών ομάδων. Πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στο διαιτολογικό γραφείο του Δρ Δημήτρη Γρηγοράκη, δίπλα στον οποίο αποκόμισα μοναδικές εμπειρίες και γνώσεις. Θέλοντας να επεκτείνω τις γνώσεις μου στον τομέα της διατροφολογίας αποφάσισα να λάβω μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο με κατεύθυνση την Κλινική Διατροφή. Το 2018 ανέλαβα τη θέση της υπεύθυνης διαιτολόγου στα τμήματα υποδομής μπάσκετ του Ολυμπιακού, όπου και εργάζομαι μέχρι σήμερα. Παράλληλα αρθρογραφώ σε διάφορα περιοδικά, έχω παρουσία σε τηλεοπτικές/διαδικτυακές εκπομπές και μοιράζομαι συμβουλές διατροφής και υγιεινές συνταγές μαγειρικής μέσα από τη σελίδα μου HealthyDeli Nutrition σε facebook και instagram.

Ποια θα έλεγες πως είναι τα top5tips για μία σωστή διατροφή;

  1. Να ακούμε το σώμα μας και τις ανάγκες του
  2. Να πίνουμε πολύ νερό
  3. Να τρώμε καθημερινά φρούτα και λαχανικά
  4. Να έχουμε ισορροπημένες αναλογίες θρεπτικών συστατικών με βάση τη Μεσογειακή διατροφή
  5. Να μην κάνουμε στερητικές δίαιτες προτεινόμενες από μη ειδικούς. Ειδικοί σε θέματα διατροφής είναι μόνο οι πτυχιούχοι διαιτολόγοι-διατροφολόγοι με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

Τι σε ώθησε να ακολουθήσεις το επάγγελμα του διαιτολόγου -διατροφολόγου;

Πήρα απόφαση να ασχοληθώ με την επιστήμη της διατροφής το καλοκαίρι του 2011, στο νησί του Ιπποκράτη όταν διάβασα την ρήση του «Ας είναι η τροφή το φάρμακό σας και φάρμακό σας η τροφή σας» (αληθινή ιστορία) και ύστερα από προτροπή του καθηγητή του ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής κ. Θανάση Χατζηνικολάου. Αγαπούσα πάντα την μαγειρική και την ενασχόληση με υγιεινές και θρεπτικές συνταγές. Ήθελα λοιπόν να εξελίξω αυτή την αγάπη μου μέσα από την επιστήμη της διατροφής-διαιτολογίας, ώστε να μπορώ να βοηθάω τον κόσμο να τρέφεται σωστά, να αγαπάει το σώμα του και να κάνει το καλύτερο που μπορεί για την υγεία του.

Εργάζεσαι στην ακαδημία μπάσκετ του Ολυμπιακού ως διατροφολόγος. Ποιες είναι οι διαφορετικές απαιτήσεις που έχει ο κλάδος της διατροφής σε αθλητές;

Η αθλητική διατροφή αποτελεί μια ιδιαίτερα απαιτητική κατεύθυνση της διαιτολογίας. Οι ανάγκες των αθλητών είναι εξαιρετικά αυξημένες και η σύνταξη του διαιτολογίου ενός αθλητή χρειάζεται διπλάσια ή και τριπλάσια δουλειά από αυτή του γενικού πληθυσμού. Στις μέρες μας γίνεται όλο ένα και πιο σαφής η ουσιαστική προσφορά της διατροφής στην εξέλιξη των αθλητών και η αναγκαιότητά της για την μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης. Καθημερινά οι ανάγκες των αθλητών αλλάζουν ανάλογα με την προπονητική-αγωνιστική φάση στην οποία βρίσκονται και ανάλογα με τους προσωπικούς και ομαδικούς στόχους. Θεωρώ λοιπόν απαραίτητο οι αθλητικές ομάδες όλων των κατηγοριών να έχουν συνεργασία με κάποιον διαιτολόγο ο οποίος θα επιβλέπει τους αθλητές, θα φροντίζει να καταναλώνουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στις ποσότητες και στις αναλογίες που χρειάζονται, αλλά και θα τους εκπαιδεύει διατροφικά. Μάλιστα εξαιτίας του μεγάλου ποσοστού παιδικής παχυσαρκίας στη χώρα μας, τα αθλητικά σωματεία έχουν χρέος να φροντίζουν για τη σωστή διατροφική εκπαίδευση των μικρών αθλητών τους. «Κάλλιο προλαμβάνειν παρά θεραπεύειν»

Ποια θα έλεγες πως είναι η πιο συχνή ‘παρανόηση΄ σχετικά με το επάγγελμά σου;

Δυστυχώς υπάρχουν αρκετές παρανοήσεις σχετικά με το επάγγελμά μας. Οι κυριότερες είναι δύο. 1ον ότι είμαστε αποκλειστικά και μόνον αδυνατιστές, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν ισχύει αν αναλογιστούμε την πρόοδο της επιστήμης της διαιτολογίας-διατροφολογίας, αλλά και την αποδεδειγμένη αξία της διατροφής στην αντιμετώπιση ασθενειών. Και 2ον ότι αν κάποιος επισκεφθεί έναν διατροφολόγο πρέπει να είναι έτοιμος να στερηθεί και να πεινά σε μόνιμη βάση, κάτι που επίσης δεν ισχύει καθώς κύριος στόχος μας είναι η σωστή θρέψη το οργανισμού και αυτό φυσικά δεν επιτυγχάνεται μέσω της πείνας.

Εν μέσω lockdown τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να προσέξουμε τη διατροφή μας;

Αντιλαμβάνομαι ότι λόγω όλων των απαγορεύσεων που έχουν θεσπιστεί στην καθημερινότητά μας εξαιτίας της πανδημίας, το φαγητό αποτελεί ένα μέσο ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Πρέπει όλοι ωστόσο να αντιληφθούμε τους κινδύνους που εγκυμονεί η ακατάσχετη κατανάλωση φαγητού και να θέσουμε ένα μέτρο στον εαυτό μας. Τα πάντα στη ζωή χρειάζονται κανόνες, πρέπει να λοιπόν ο καθένας να ορίσει κανόνες στη διατροφή του και αν δεν μπορεί να το κάνει μόνος του, να επισκεφτεί έναν ειδικό για να τον βοηθήσει. Πρέπει να καταφέρουμε να τρώμε συνειδητά και όχι από πλήξη, να ακούμε το σώμα μας, να αντιλαμβανόμαστε πότε έχουμε πραγματικά ανάγκη να φάμε γλυκό ή fast food και να μην υποκύπτουμε σε παρορμήσεις της στιγμής, να διαχωρίσουμε την συναισθηματική από την πραγματική πείνα. Σαν πιο πρακτική συμβουλή, καλό θα ήταν να καταναλώνουμε 3 πλήρη γεύματα που να αποτελούνται από όλες τις ομάδες τροφίμων, ένα με δύο ενδιάμεσα σνακ που να αποτελούνται από φρούτα σε συνδυασμό με κάποια μορφή πρωτεΐνης όπως ξηρούς καρπούς ή τυρί χαμηλών λιπαρών και φυσικά να ενυδατωνόμαστε σωστά. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό επίσης να εντάξουμε την καθημερινή άσκηση-φυσική δραστηριότητα στη ζωή μας.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στον Άλιμο;

Αυτή η ερώτηση με δυσκόλεψε πιο πολύ απ όλες… Πραγματικά δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο. Η νέα γέφυρα με την απίστευτη θέα…; Το νοσταλγικό Cine Alimos…; Η παραλία και ο λόφος Πανί που κάνω βόλτες πριν καν αρχίσω να περπατάω…; Νομίζω θα διαλέξω τον φάρο και το λιμανάκι των ψαράδων στον όμιλο.

Βγαίνεις για περπάτημα ή τρέξιμο στον Άλιμο;

Φυσικά!! Ο δήμος μας ενδείκνυται για σωματική άσκηση και είμαστε όλοι πολύ τυχεροί γι αυτό. Οι ετεροδημότες φίλοι μου συχνά με πειράζουν που δεν φεύγω ποτέ από τα όρια του δήμου μου (και προ απαγορεύσεων).

 

Μίλησε στην Τατιάνα Τζινιώλη