Η επέκταση του δικτύου Μετρό της Αθήνας φιλοδοξεί να εξασφαλίσει πρόσβαση σε κάθε κάτοικο της πρωτεύουσας, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις και αποφεύγοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Το Μετρό της Αθήνας διαθέτει ήδη 66 σταθμούς που εξυπηρετούν μεγάλο μέρος της πόλης, αλλά ορισμένες περιοχές παραμένουν απομονωμένες από αυτό το μέσο σταθερής τροχιάς.
Για την αντιμετώπιση αυτής της ανισότητας, η νέα Γραμμή 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή), που βρίσκεται υπό υλοποίηση, θα προσθέσει 15 νέους σταθμούς σε κεντρικές περιοχές μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Παράλληλα, προωθείται η επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινη) προς το Ίλιον, με προϋπολογισμό 682 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό περιλαμβάνει γραμμή μήκους 4 χλμ. με τρεις νέους σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Οι σταθμοί θα τοποθετηθούν σε καίρια σημεία για εύκολη πρόσβαση και σύνδεση με μελλοντικές επεκτάσεις.
Η επέκταση περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή της σήραγγας, αναβάθμιση ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης 150 θέσεων στον Ελαιώνα. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης, τα δρομολόγια Ίλιον-Σύνταγμα και Ίλιον-Ομόνοια θα εκτελούνται σε 20 και 15 λεπτά αντίστοιχα, εξυπηρετώντας καθημερινά 51.000 νέους επιβάτες.
Η ενίσχυση του δικτύου Μετρό όχι μόνο θα βελτιώσει τις μετακινήσεις στην πόλη, αλλά θα λειτουργήσει και αποτρεπτικά για την κυκλοφοριακή συμφόρηση, προσφέροντας στους κατοίκους της Αθήνας έναν πιο άνετο και αποτελεσματικό τρόπο μετακίνησης.